Retur- och återbetalningspolicy

Ångrat köp och retur av produkt

Om du ångrar ditt köp behöver du skicka ett mejl till vår e-postadress info@cicamed.com med ditt ordernummer.

Därefter får du skicka in paketet till oss. Du får ersättning för frakt, vid uppvisade och inskickning av kvitto för utlägg.

När vi återfår produkterna så ordnar vi med kreditering av köpet, d v s du får tillbaka pengarna.

Återköp gäller i hela 30 dagar från order. Se ytterligare information nedan.

Återköp

Cicamed Flagship Store följer E-handelslagen (SFS 2002:562) och Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59), DAL, där vi ger alla köpare ångerrätt på 14 dagar från det att köparen tagit emot produkten.

Vi ger dessutom ytterligare 16 dagar extra, vilket innebär att vi ger återköp i hela 30 dagar. totalt.

Om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte. För att vara berättigad till en avkastning måste ditt föremål vara oanvänd och i samma skick som du fått det. Det måste också vara i den ursprungliga förpackningen

Ytterligare icke-returbara föremål: Presentkort

För att slutföra din avkastning, kräver vi ett kvitto eller ett bevis på köp. Det finns vissa situationer där endast delbidrag beviljas (om tillämpligt)

Produkter med uppenbara tecken på användning 

Alla objekt som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknade delar av skäl som inte beror på vårt fel.

Alla objekt som returneras mer än 30 dagar efter leverans

Återbetalningar (om tillämpligt)

När din återkomst är mottagen och inspekterad, skickar vi dig ett mail för att meddela dig att vi har fått ditt retur. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit tillämpas automatiskt på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden, inom en viss tid.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning publiceras officiellt. Kontakta sedan din bank. Det är ofta en viss handläggningstid innan en återbetalning bokförs. Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, kontakta oss på . Försäljningsartiklar (om tillämpligt) Endast ordinarie prissatta varor kan återbetalas, reavaror kan tyvärr inte återbetalas. Utbyten (om tillämpligt) Vi byter endast ut varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta den mot samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande på och skicka din vara till: Swemedeq AB, Sankt Paulsgatan 33A, 18181 Stockholm, Sweden

Gåvor

Om varan markerades som en gåva när den köptes och skickades direkt till dig, får du en gåvokredit för värdet av din retur. När den returnerade varan har tagits emot skickas ett presentkort till dig. Om varan inte var markerad som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren fick beställningen skickad till sig själv för att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvogivaren och han kommer att få reda på din retur. Frakt För att returnera din produkt bör du posta din produkt till: Swemedeq AB, Sankt Paulsgatan 33A, 18181 Stockholm, Sweden

Frakt

Du kommer att vara ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Alla fraktkostnader är ej återbetalningsbara. Om du får en återbetalning dras kostnaden för original- och returfrakt från din återbetalning. Beroende på var du bor kan tiden det kan ta för din utbytta produkt att nå dig variera. Om du skickar en vara över 750 kr, bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi kommer att få din returnerade vara.

Kontakt

info@cicamed.com